Uitpakken

unpacking / via Pinterest
via Pinterest

En daar zit ik dan, vroeg wakker door het tijdsverschil met Japan en dus maar alvast aan het uitpakken, wasmachine volstoppen, visitekaartjes ordenen en natuurlijk een beetje rustig wakker worden met koffie.

Het uitpakken is niet alleen fysiek, maar ook mentaal: de afgelopen week zoemt na in mijn hoofd, met alle gesprekken, nieuwe kennis, indrukken en interessante mensen die daar in samen kwamen. Er ligt een lange lijst acties naast me, variërend van opvolgmailtjes naar nog een aantal gesprekspartners maar ook het uitwerken van een aantal ideeën voor evenementen en andere projecten waar ik eens wat mensen in Nederland voor moet benaderen.

Maar waar begin ik. Met eerst alle blogstukjes schrijven over die dingen die ik wil delen over zakendoen in Japan, waaronder over import van biologische producten (waar volgens mij voor een paar bijzondere Nederlandse bedrijven interessante kansen liggen), mogelijkheden voor kantoorruimte, en ontwikkelingen op het gebied van duurzaam bouwen? Of begin ik met het maken van vervolgafspraken met relevante organisaties hier in Nederland? Of, ga ik toch eindelijk die summer school in China boeken omdat het gewoon zo nuttig is om regelmatig lokaal met mensen te praten en zo de meest relevantie connecties te leggen en de meeste kennis op te doen?

Eerst maar eens een nieuwe kop koffie…

Leave a Reply

