Pause. Rewind.

Mini DV Deck
Picture via Flickr/bredgur

Zojuist zag ik een eerste voorproefje van het resultaat van een groot project waar ik inmiddels bijna een half jaar mee bezig ben. Toen ik begon, ben ik op een rijdende trein gesprongen, die ik weliswaar af en toe even op de rem heb kunnen zetten of even een (kleine) omweg heb laten maken – maar eigenlijk is het de afgelopen maanden vooral een kwestie geweest van proberen vast te houden en hopen op tijd te kunnen bijsturen.

En dat maakt het moeilijk om bij een resultaat uit te komen waar iedereen op deze volle trein blij mee is.

Het is het gevolg van een project dat snel moest beginnen waardoor er geen tijd werd gegund om echt even terug te gaan naar die basis: wat willen we bereiken en hoe willen we dat doen? Als nieuweling in het team realiseerde ik me toen ook niet hoe torenhoog de verwachtingen waren, en hoe verschillend de meningen en belangen. Maar dacht ik ook dat ik maar het beste gewoon mee kon doen.

Intussen zijn we dus bijna bij dat resultaat aangekomen. En mijn verwachting dat dat er mooi uit zal zien, heb ik zojuist bevestigd gekregen. Dat is zeker ook te danken aan een creatieve uitvoerder van deze klus. Maar toch, stiekem zou ik graag opnieuw beginnen en tijd maken voor het verkennen van die belangen, voor het achterhalen van het doel waarmee we dit doen om op die manier nu met het volste vertrouwen te weten dat iedereen zijn stem herkent in dit resultaat. En zeker te weten dat we dat doel gaan behalen.

Leave a Reply

