De toekomst van werk

De afgelopen weken hebben bij mij vooral in het teken gestaan van werk, maar dan vooral: in welke vorm zou ik idealiter willen werken? Wat vind ik belangrijk in hoe ik werk, en bij mijn werk-/opdrachtgevers?

Stukje bij beetje begint daar een duidelijker beeld bij te ontstaan – en dat is eigenlijk ook een heel spannend proces. Ik ben de afgelopen tijd in dat proces ook een aantal uitdrukkingen tegen gekomen die mij enorm aanspreken en inspireren. Hieronder een paar van die uitdrukkingen (want een blog – of in elk geval dit blog – is tenslotte bedoeld om ideeën mee te delen):

> Ondernemer van je eigen talent

> Mens- & talentgericht werken

> Zelfstandig professional, met vooral daaraan gekoppeld de volgende regels uit het boek Society 3.0 waar ik al eerder aan refereerde:

Mensen hebben geen organisatie meer nodig om inkomen te verwerven. Ze werken tegelijkertijd voor en binnen verschillende netwerken en kiezen zelf welk netwerk hun ‘inzet’ verdient.

En als laatste, misschien wel de kreet die het meest mijn gevoel bevestigt van hoe de moderne arbeidsmarkt er uit zou (moeten) zien

> Loyaal aan je vak, in plaats van aan je werkgever

Leave a Reply

